i dont want to know

N er jeg hjemme igjen. Hjemme p skolen. Rart, men godt. Jeg snakket med noen her p skolen i sta om selvmord. Jeg nevnte at naboen min hadde tatt livet sitt n i hstferien. Grusomt. Uansett, vi kom inn p temaet.

Anonym 1: Jeg kan ikke skjnne hvordan noen kan ta selvmord nr man har barn.

Anonym 2: Jeg kan ikke skjnne hvordan noen kan ta selvmord i det hele tatt.

Jeg satt der og kjente misunnelsesflelsen komme. Hadde jeg levd et liv som var s herlig at jeg ikke kunne skjnne hvordan noen kunne tenke p ta sitt eget liv, da hadde jeg vrt s takknemlig. Tenk ha et snt liv, der selvmordstanker er s fjernt at du ikke kan skjnne. Et s smertefritt liv.

For tiden synker jeg. Jeg merker det. Snart er jeg p bunn igjen. Men jeg skyver det bort med andre ting. Jeg har ikke tid til vre langt nede n og jeg har ikke rom til det. P dette stedet er det folk rundt meg hele tiden. Jeg har ikke tid til grte, jeg har ikke tid til kutte. Jeg har ikke rom til knekke sammen og bare f ut alt. Jeg prvde da jeg var hjemme men fikk det ikke til. Hvorfor vil det ikke ut? Jeg dr innvendig.

weheartit

Jeg misunner veninnen min snn. Jeg vil ogs ha et liv s vakkert at jeg ikke forstr.

6 kommentarer

wannabefotograf

18.okt.2010 kl.03:16

M si det var fine bilder(m bare si det)

det er grusomt det som skjedde med naboen din!

Vil bare si at selv om at jeg ikke vet hva som har skjedd med deg, s er det viktig ikke tenke slik...noe som mor alltid sier er; Livet er ikke for amatrer!

Det ta livet sitt er bare dumt, uansett hvor vondt man har det, for det finnes alltid hjelp, alltid, man m bare tillate seg selv F hjelp.

Tenk p de som er glad i deg, venninden din, tenk deg at du blir strre, og drar p en sydentur med venninden din til malt (f.eks)...Glade ting.

Lykke til, og det og skade seg fysisk hjelper som regel lite, selv om du kanskje syns det distraherer dine "psykiske skader" ;)

Good news

18.okt.2010 kl.04:44

"Hei! Kondolerer! Er nok mange som har selvmordstanker i ny og ne, har hatt det selv...fr jeg ble frelst. Hadde en nabo som tok selvmord for noen r siden.

Har gode nyheter til deg!

"25 Lovet vre Gud, han som har makt til styrke dere med mitt (Paulus; vr Apostel) evangelium, og Jesu Kristi forkynnelse, ut fra penbaringen av det MYSTERIUM som har vrt skjult fra evige tider, 26 men som n er kommet for dagen." Paulus brev til romerne 16 (Bibelen; Guds ord)

"11 For jeg kunngjr for dere, ssken: Det evangeliet jeg har forkynt, er ikke menneskeverk. 12 Jeg har heller ikke mottatt eller lrt det av noe menneske; nei, det var Jesus Kristus som penbarte seg for meg." Paulus brev til Galaterne 1

"13 Jeg sier dette til dere som tilhrer hedningfolkene. S sant som jeg er hedningenes apostel, setter jeg min tjeneste hyt," Paulus brev til romerne 11

The Gospel (good news) of the grace of God/Paulus ndeevangelium:

"1 Jeg kunngjr for dere, ssken, det evangelium jeg forkynte dere, det dere har mottatt og str p. 2 Gjennom det blir dere ogs frelst, nr dere holder fast p ordet slik jeg forkynte det, ellers blir det forgjeves at dere kom til tro. 3 For frst og fremst overga jeg til dere det jeg selv har tatt imot, at KRISTUS DDE FOR VRE SYNDER som skriftene har sagt, 4 at han ble BEGRAVET, at han STOD OPP DEN TREDJE DAGEN som skriftene har sagt," Paulus frste brev til korinterne 15

"19 FOR DET VAR GUD SOM I KRISTUS FORSONTE VERDEN MED SEG SELV, SLIK AT HAN IKKE STILLER DEM TIL REGNSKAP FOR DERES MISGJERNINGER, OG AT HAN BETRODDE BUDSKAPET OM FORSONINGEN TIL OSS. 20 S er vi da utsendinger for Kristus, og det er Gud selv som formaner gjennom oss. Vi ber dere p Kristi vegne: La dere forsone med Gud! 21 Han (Guds enbrne snn, Gud i kjtt og blod: Jesus Kristus) som ikke visste av synd, har han (Gud: Faren) gjort til synd for oss, for at vi i ham skulle f Guds rettferdighet." Paulus andre brev til korinterne 5

"8 For av NDE er dere frelst, ved TRO. Det er ikke deres eget verk, men Guds GAVE. 9 Det hviler ikke p gjerninger, for at ingen skal skryte av seg selv." Paulus brev til efeserne 2

Once saved...always saved! Ha en fin dag!

Tiril Johansen - rlig talt

18.okt.2010 kl.08:30

Oh my, jeg dde litt av den kommentaren over meg her.

Jeg tror det er bra at du ikke har tid til skade deg jeg, at du klarer fokusere p andre ting. For det m da bety at du kan klare det om du bare vil? St p, en dag vil du komme deg ut av den gjrma du sitter i n. Tro meg, for jeg har vrt der :)

<3Lisa

18.okt.2010 kl.08:42

utrolig fine bilder !

Kjersti

19.okt.2010 kl.18:13

Det at du ikke har mulighet til f ting ut, men at du overlever likevell vil vell ikke si at du har det bra, vil det vell? Du fler at du ikke er tilstede, og snn som ting er n, s nsker du heller ikke vre det. vre ordentlig til stedet vil si at du kjenner p flelsene, og virkelig kjenne p alle flelsene vil du ikke. S du har hele tiden et nske om komme deg vekk, vre noen andre, hva som helst. Du prver s godt du kan rmme fra deg selv. Men vennen? Det gr ikke ann lpe fra deg selv.. Slutt lpe vekk fra deg selv. Finn noe lpe etter.

Det kan godt hende jeg har helt feil n, men det fr s vre. Ha en fin tur, slapp av, kos deg, ha det bra <3

Kjersti

19.okt.2010 kl.23:09

Sv; G en tur, vr borte i en time eller to, men si ifra at du gr ut. Ikke bare dra, men la noen vite hvor du er. Ikke fordi det skal skje noe med deg, men fordi at flelsen av at ingen vet hvor du er er helt jvlig nr man frst er nedfor.

Jeg er glad i deg, hvis du fler du mister helt bakkekontakten s er i hvert fall det noe. Det kommer aldri til forandre seg. Du er nydelig, og jeg er her for deg <3

Skriv en ny kommentar

hits